نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2849
-
الف
+

ایران و افغانستان در زمینه فلم و سریال تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

رییس رادیو تلویزیون ملی افغانستان از امضای تفاهمنامه با صدا و سیمای ایران به منظور انتقال تجربیات در زمینه فلم و سریال خبر داد.

«محمد زرین انزور» رییس رادیو تلویزیون ملی افغانستان در گفت و گو با مدیر کانال تلویزیونی آی فیلم2  بر همکاری به منظور اقدامات مشترک در زمینه ساخت فلم و سریال تاکید کرد.

به گزارش آی فیلم2، «محمد زرين انزور»، رئيس راديو تلويزيون ملي افغانستان به همراه «عبدالسبحان غفوری» معین تخنیکی راديو و تلويزيون ملی اين كشور از كانال آی فيلم 2 معاونیت برون مرزی سازمان صداوسيمای ایران بازديد و با «ناصر حجازی فر» مدير اين كانال ديدار و گفت‌وگو كردند.

آقای انزور در دیدار با مسئولین و کارمندان آی فیلم 2 ضمن تشکر از اقدامات اثرگذار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، خواستار توسعه همکاری های فی مابین شد. 

رئيس راديو تلويزيون ملی افغانستان پس از بازديد از قسمت‌هاي مختلف كانال آي‌فيلم 2 با تاكيد بر نقش هنر در نزديك ساختن ملت‌ها، خاطرنشان كرد:  هنر، فلم و سينما سبب نزديكی هرچه بيشتر ملت‌ها به يكديگر می شود.

انزور گفت: به عقيده من، راه اندازی آی فيلم 2 كه آثار هنری و سينمايی و همچنين تصويری از زندگی ملت‌های منطقه را به نمايش می گذارد، مي‌تواند تاثير بسزايی در بالابردن آشنايی ملت‌ها و نزديكی آن‌ها به هم داشته باشد.

رییس عمومی رادیو تلویزیون ملی افغانستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران ، اظهار داشت : با آقای داکتر علی عسگری ، رییس رسانه ملی ایران تفاهماتی صورت گرفته که مقرر شد طی ماه های اخیر پس از بررسی های کارشناسی به صورت رسمی از سوی طرفین تنفیذ و اجرا شود.

انزور در خصوص همكاری ميان راديو و تلويزيون ملی افغانستان با صداوسيمای جمهوري اسلامی ايران و به طور خاص، كانال آی فيلم 2 كه براي مخاطبان فارسی زبان جهان بويژه فارسي زبانان تاجيكستان و افغانستان راه‌اندازی شده، عنوان كرد: با توجه به صحبت‌هايی كه با آقای «حجازی فر» مدير كانال آیفيلم 2 داشتيم، اميدوار هستيم كه در آينده نزديك بتوانيم كارهای مشتركی را در زمینه های مختلف از جمله فلم ، سريال و مخصوصا مستند داشته باشيم. 

او ادامه داد: به نظرم آی فيلم 2 و راديو  تلويزيون ملی افغانستان می توانند آثار مشترك برجسته‌ای را در زمينه‌هايی همچون معرفی آثار فرهنگی، تاريخی و جاذبه‌های طبيعی كشورهای منطقه داشته باشند و نقش تاثيرگذاری را در اين زمينه ايفا كنند.

این مقام مسئول افغانستان در پایان گفت: اميدوار هستيم كه تفاهم‌نامه‌ یی ميان راديو و تلويزيون ملی افغانستان و صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران به امضا برسد و بتوانيم از تجربيات يكديگر در زمینه هنر و توليد فلم و سريال بهره ببریم.

گفتنی است آقای انزور ضمن بازدید از کانال آی فیلم 2 ، حضور کارشناسان متخصص از افغانستان در این رسانه را به فال نیک گرفت و از اقدام آی فیلم برای استفاده از ظرفیت های افغانستانی قدردانی نمود.

ب م

نظر شما
ارسال نظر